keskiviikko 2. elokuuta 2017

Tallinnassa taas! =)

Heippa taas kaikille! =)

Kuinkas teillä on mennyt, onko kesäkelit suosinu? =) Tulin nyt laittelemaan jotain tarinaa siitä, kun tässä joku aika sitten käytiin miehen kanssa taas Tallinnassa. Kuvia tulee varmaan aika paljon.. :p
Meidän lähtö oli torstaina aamupäivällä, ja laiva oli M/S Viking XPRS. Oltiin nyt kaukaa viisaita ja otettiin pieni hytti matkan ajaksi, ei tarvinnut kantaa laukkuja ja pääsi aina rauhassa lepäämään kun siltä tuntui. =) Eihän me siellä tietenkään koko aikaa oltu, käytiin syömässäkin, ettei heti nälkä iske kun maihin pääsee..
Maihin päästyä otettiin taksi alle ja lähdettiin hotellia kohti. Hotelli oli L'ermitage, sinne oli vähän matkaa satamasta, taksikyyti maksoi ehkä reilu 6€. Meillä oli joku semmoinen romanttinen hotellipaketti Viking Club jäsenille varattuna, johon kuului illallinen ja huoneessa kuoharia ja ruusu ja käsintehtyä suklaata. =) Suklaa oli todella hyvää. :p Huone oli kans tilava ja siisti, tykkäsin tosi paljon.
Mussutettiin siinä ne suklaat pois ja koitettiin tuhota enimmät kuoharit. =D Jätettiin tavarat huoneeseen ja lähdettiin kävelemään Vanhaa Kaupunkia kohti. Viimeksi en nähnyt ollenkaan niitä juttuja mitä nyt, tultiin eri suunnasta. Oli kyllä todella hienon näköistä ja kiva fiilis kävellä, kun kelikin oli just hyvä. =) Oli jotenkin tosi kotoisa fiilis. =) Paitsi tuo tarina noista kummituksista ym. meinas viedä illalla yöunet. =D
Käytiin kahvillakin uudestaan siinä samassa paikassa, missä viimekin reissulla. Koska jäi himo siihen todella herkulliseen tiramisuun. :p Nam nam. Paikan nimi on Ehe Maitse, se on aivan siinä torin yhteydessä kun yhtä pikkukatua lähtee kävelemään. No sitten kun päästiin takas hotellille, niin levättiin hetki ja valmistauduttiin illalliselle. Se oli siinä hotellin ravintolassa ja oltiin sovittu ajaksi klo 20. Sisäänkirjautuessa piti jo valita kolmesta eri ruokavaihtoehdosta, että mitä haluaa illalla syödä (näinhän ei varmaan normaalisti tarvitse tehdä, mutta kun se illallinen kuului siihen paketin hintaan ja siinä sai vaan kolmesta valita). Otettiin molemmat pippurihärkää ja sorbetti jälkkäriksi. Oli ihan sikahyvää..! :p Pyysin tarjoilijalta vielä, että saanko ottaa viinipullosta kuvan, jotta muistan nimen jos menen viinikaupoille, koska se viinikin oli tosi hyvää. =)
Seuraavana päivänä käytiin aamupalalla, laitettiin tavarat kasaan ja vietiin ne respan laukkusäilytykseen, ja lähdettiin eläintarhaan. Jee! =) Olin tosi innoissani taas, että pääsen näkemään tiikerin. =D Mutta näin myös ensimmäistä kertaa elefantteja ja sarvikuonojakin. :p Jääkarhukin olisi ollut kiva nähdä, mutta siellä oli joku lappu, että se oli loukannu tassunsa ja oli siksi hoidettavana eikä näkösällä. =( Sää oli taas tosi hieno, mutta.... meikäläinen sai siitä auringossa olemisesta tietysti aurinkoihottuman. Kun aurinkorasvakin oli jäänyt kotiin...
Olisin voinut katsella tuota tiikeriä koko päivän, oli niin ihana. =) No mutta, eläintarhan ihan vieressä oli Rocca al mare ostoskeskus, niin käveltiin sinne vielä katsomaan kauppoja ja käytiin syömässä. Siitä sitten taksi alle, napattiin laukut hotellilta ja jatkettiin satamaan. Laivalla olin tosi tosi väsynyt, ensin torkuinkin hetken. Sitten käytiin ostoksilla ja välipalalla. Ostin suklaata, ja toi on niin älyttömän hyvää...! :p Varmaan mun uusi lempparisuklaa. =)
Siinäpä kai ne kohokohdat enimmäkseen oli. Kaiken kaikkiaan oli kyllä tosi mukava reissu. =) Toivottavasti tästä oli jotain iloa tai hyötyä jollekin.

Mä otan nyt vähän välipalaa ja sitten alan paistamaan ja pilkkomaan pizza-aineksia. =) Mukavaa ja aurinkoista loppuviikkoa teille kaikille, nähdään taas! 💝💝💝