torstai 21. syyskuuta 2017

Hiustuotteita: Biozell, Wella, Sunsilk ym....

Heippa taas kaikki! =)

Kuinkas teillä menee? Syksy tekee tuloaan vauhdilla, toivottavasti olette säästynyt syysflunssilta, niitä on taas liikenteessä. Mulla menee ihan mukavasti. Ostin silloin joku aika sitten itselleni kirkasvalolampun, ja tuntuu, että se tekee ihmeitä. :p Muutenkin ollut oikein kivaa, vaikka ulkona näyttääkin hieman harmaalta.

No mutta, viimeksi mainitsin, että haluan puhua joistakin hiustuotteista, niin nytpä kirjoittelen niistä. =) Kaapissa on purnukoita tietysti vielä monen monta muuta, kuin mitä tässä tulee esille, mutta näistä halusin nyt puhua. =)
Otetaan vaikka ensimmäisenä Sunsilk Thickening Volume Dry Shampoo. Tämä on mun lemppari kuivashampoo, ollut jo pidemmän aikaa. =) Omistan myös sen vihreän version (Lively Clean & Fresh) ja se on omalla tavallaan hyvä kuivashampoo, mutta tuolle pinkille versiolle mulla on paljon enemmän käyttöä. Koska se todellakin vaikuttaisi tekevän vähän paksumman tuntuiseksi hiukset, kuten nimessä sanotaan. Ja mullahan on siis todella hennot ja ohuet hiukset, niin tietyissä tilanteissa tuo antaa juuri sopivasti "muhkeutta" ja rakennetta hiuksiin. Käytän sitä usein nutturakampauksien aikaan, kun on se toinen päivä menossa, hiukset vähän rasvaiset... Niin jottei ne mene kiiltävinä ja rasvaisina aivan päätä myöten, niin suihkuttelen tätä silloin tyveen. =) Ja hieron sormilla hiukan päänahkaa. Hiuksista tulee ilmavammat, muttei semmoiset höttöisen sähköiset. :p Lisäksi suihke tekee hiukset vaaleamman näköiseksi, josta pidän. Mutta samasta syystä en siis tätä suosittelisi tummahiuksisille.
Seuraavaksi vaikka tuo Garnier Fructis Style hiuskiinne. Tuota on ollut minulla jo jonkin aikaa eikä varmaankaan ihan ensimmäinen purkki ole menossa. Pidän tuosta monestakin syystä. Mun mielestä se on ihan tehokasta, muttei tee hiuksista liian koppuraisia. Lisäksi, koska matkustelen aika usein, pidän tuosta, että siinä on korkki. Ostan monet hiusaineeni sitä matkustelua ajatellen, korkki pitää olla ja mielellään semmoiset sumutettavat versiot "lukittavissa" (esimerkki tulee myöhemmin tässä jutussa). =) Mutta... Yksi asia on tuossa Garnierin hiuslakassa mistä en pidä ollenkaan. Se on se suihke, tai haju... tai... miten sen kertoisi. Se on semmoista, että kun olen sitä suihkuttanut niin pitää poistua huoneesta ja mielellään kävellä jonkin matkaa, ettei vaan tule hengitettyä sitä ainetta. Koska se jää leijumaan ilmaan ihan ihmeellisesti, ja se on tosi myrkyn oloista jos sitä yhtään hengittää. Mulla on Osiksen hiuslakka myös käytössä, ja sitä ei tarvitse lähteä pakoon samalla tapaa, vaan sitä ilmaa voi jopa hengittää melko pian suihkutuksen jälkeen. :p En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan, mutta se tosiaan ärsyttää tuossa Garnierin lakassa.. :/ Tuo mun purnukka alkaa olla melkein loppu, voi olla, että otan kokeeksi jotain toista tilalle.
Seuraavaksi TRESemme Heat Defence Styling Spray. Siinä on tuossa "kaulassa" juuri se lukitussysteemi mistä aiemmin mainitsin. =) En silti pakkaisi ihan miten sattuu, kun monesti nuo lukot ei toimi ihan kunnolla ja painautuessaan johonkin voi vähän tulla ainettakin ulos. Mutta parempi tuo, kun ettei olisi mitään. =) Tässä ei ole ehkä ihan yhtä hyvä pito kuin joissain muissa lämpösuojissa (itseltä löytyy myös got2b guardian angel lämpösuoja ja sen kanssa tuntuisi kiharat pysyvän pidempään), mutta tämä taas tuntuu hyvin kevyeltä. Jättää hiukset mukavan tuntuisiksi. Ja tuote tulee mukavan hienona ja kevyenä suihkeena ulos, levittäytyy siis mukavan tasaisesti. =)
Otetaan puheeksi sitten Biozell Color Mask sävyttävä tyvispray, ja sävy on light blonde. Ostin tämän ihan siitä syystä, että mä värjään itse aina kotona hiuksia, mutta olen tosi laiska tekemään sitä säännöllisesti... Niin tottahan se tyviväri tulee sieltä näkyviin. Toisaalta se ei haittaa mua hirveästi, koska olen alunperinkin blondi, niin se ero oman värin ja värjätyn hiuksen välillä on aika pieni. =) Mutta ajattelin, että tottahan toki tuommoinen suihke voi olla ihan kätevä. Ostin sen sitä paitsi kirpparilta yhdellä eurolla, niin ei talous siihenkään kaadu. :p Mutta, täytyy sanoa, että jopa tuo Sunsilkin kuivashampoo tekee mun mielestä parempaa jälkeä sen vaalentamisen suhteen. Eli tuo tyvispray oli pienoinen pettymys, en tiedä tuleeko sitä kauheasti käytettyä..
Haluan mainita vielä yhden asian Biozellista yleensäkin.... Niiden korkit on ihan mahdottomia! Aina kun ostan Biozellia, niin joudun tappelemaan pitkän aikaa, että saan sitä korkkia edes pois.. Mietin jopa, että olikohan tuo purkki laitettu kirpparille myyntiin ihan sen takia, että joku ei ole saanut sitä auki. :p Ja kun ostin yhtä toista Biozellin ainetta, jouduin laittamaan miehen avaamaan sen. Ne korkit on ihan älyttömän tiukassa monesti. Vai onko mulle vaan sattunut kaikki maanantaikappaleet.. :p Kyllä ne sitten löystyy vähän, kun on joitakin kertoja jo purkkia availlut, eli ei onneksi joka kerta tarvitse kirota. =D

Lopuksi haluan mainita pari mun lempparituotetta. Toinen on Wellaflex -muotovaahto (Fullness for fine hair) ja toinen on XZ muotoilusuihke. En voi sanoa, että nämä tekee jotain tosi ihmeitä ja on ihan superupeita jne... :p Mutta nämä toimii mulla, ja mun ohuen ohuilla hiuksilla. =) Melkein aina, laitoin hiukset miten tahansa, laitan näitä pohjalle. Muotovaahtoa yleensä melko vähän ja vain juuriin, ja sitten tuota muotoilusuihketta suihkuttelen joka puolelle hiuksia, mutta enemmän latvoihin kuin tyveen. Ne yhdessä antaa mun hiuksille sopivasti pientä pitoa ja suojaa, ilman että niistä tulisi raskaan tuntuiset tai "koppuraiset". =)
Siinäpä ne. =) Nämä hiustuoteasiat on aina vähän semmoisia, että vaikea on suositella jotain tuotetta jollekin, kun riippuu niiiiin paljon hiuslaadusta, että mikä on sopiva. Joillekin riittää vähempi pito, joillekin ei, jne.. Mutta tässä nyt oli kuitenkin mun mielipide noista aineista. =)

Lähden ottamaan jotain naposteltavaa. :p Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille! 💓💓💓

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti