perjantai 2. joulukuuta 2016

Ihanaa ihoa tavoittelemassa

Moikka taas kaikille! =) Ajattelin nyt kertoo vähän mun ihonhoitorutiineista ja -tuotteista. Kaikenlaista purnukkaa tietysti löytyy tähänkin aiheeseen liittyen niin tuun vähän niistä höpöttämään. :p

Jos mä aloittaisin sillä just, että miten mä hoidan omaa ihoani. Lyhyt vastaus: laiskasti. =D Tai ainakin musta tuntuu monesti siltä, että enemmänkin voisi yrittää, vaikka todellisuudessa varmaan teen ihan tarpeeksi. Jokaisella on ehkä oma mielipiteensä tietysti siitä mikä on tarpeeksi tai välttämätöntä jne.. Kasvojen ihoa mä hoidan ensinnäkin pesemällä naaman joka aamu ja ilta. =) Tai, ainakin joka aamu. :p Joskus kyllä jää ehtoolla pesemättä, pakko myöntää. Mutta ei koskaan silloin jos mulla on silmämeikkiä, ne pesen aina ennen nukkumista pois vaikka kuinka väsyksissä olisin. Mutta joinakin iltoina jää pesemättä, vaikka olisin laittanut meikkivoiteen ja puuteria ym päivän ajaksi. Sekään ei tietenkään hirveen hyvä juttu ole, mutta ihmisiähän tässä vaan ollaan. =) Joskus käytän myös naamioita, mutta en mitenkään erikoisen säännöllisesti. Mulla on sitä paitsi huono tapa unohtaa se naamio aina pesulla olon ja naaman rasvauksen välissä. Eli monesti on suunnitelmissa kyllä laittaa se naamio, mutta sitten seuraavan kerran se muistuu mieleen vasta kun on liian myöhäistä. =D



Laitoin tuohon yläpuolelle kuvat niistä naamioista, mitä itseltä löytyy. Ensimmäisenä on toi tommonen Avocado & Oatmeal Clay Mask. Tykkään savinaamioista eniten. =) Toi on väriltään semmosta... turkoosin väristä, ehkä. Ja kuivuu semmoseksi "rapsakaksi", että jos hymyilee niin tuntuu oudolta, tiedätte varmaan mitä tarkoitan. :p Kuivumiseen menee noin 10-15 minuuttia. Tuoksu on ihan ok, ei ole mun mielestä mitenkään liian vahva, että tuntuisi esimerkiksi silmissä (jotkut naamiot saa mun silmät ihan oikeasti kirvelemään). Mä en rehellisesti sanottuna tän naamion käytön jälkeen huomaa mitään hirvittävän suurta eroa ihossa, paitsi sitten jos putsaan pois sen semmoisella keltaisella ihonpuhdistussienellä. Sen jälkeen tuntuu kyllä ihanan pehmeältä ja sileältä! =)

Tuo toinen, Cucumber Peel-off Mask, on jääny mulla vähemmälle käytölle (ei ole kuvaakaan laittaa siitä). Ehkä siksi, kun ekalla kerralla laitoin sitä ihan liian paksulti ja poistaminen oli hankalaa, olen oppinut jälkikäteen kuinka sitä pitäisi käyttää. Se on siis semmosta kirkasta tahmeeta möhnää, joka kuivuessaan muuttuu semmoiseksi ohueksi kerrokseksi minkä voi vaan "kuoria" pois naamalta. Joskus jopa ihan yhdellä vedolla lähtee kokonaisena. =) Kuivumisessa menee kai noin 15-20 minuuttia. Mutta tosiaan, jos tätä laittaa niin tärkeetä on se, että sitä ei laita liian paksua kerrosta. =) Vaikea sanoa kerran kokeilleena, että kuinka hyvää se on (vielä kun sillon tosiaan läträsin sillä liikaa), mutta varmaan ihan kivaa hemmottelua sekin on. =) Ja kumpikaan noista naamioista ei sisällä parabeeneja.

Naaman pesen Nivea Daily Essentials Purifying Wash Gel:illä. Se on mun mielestä hellävaraista, vaikka sisältääkin niitä pieniä kuorivia rakeita. Juuri siksi pidänkin siitä, kun ne pienet rakeet saa jotenkin ihon tuntumaan puhtaammalta. Tuoksu on kans mun mielestä ihan hyvä ja mieto. =)

Rasvojen kunkku (tai kuningatar) on mun mielestä Nivea Soft -rasva. Tää on mun ehdoton suosikki, mulla on sitä yksi purkki yöpöydällä, yksi sohvapöydällä ja tuubi repussa aina mukana. =D Käytän tätä melko säännöllisesti, koska kuten siinä sanotaan, niin se sopii kasvoille, vartalolle ja käsille. Sillä mä rasvaan käsiä aina, ja käytän sitä myös säännöllisesti naamarasvana. Kasvoille se soveltuu siksi, että se ei ole ollenkaan liian paksua ja imeytyy nopeasti. =) Se levittyy kanssa ihan mukavasti ja vaikka ei olekaan kauhean tuhtia, niin kyllä se mun mielestä kosteuttaa tarpeeksi. Myös niitä käsiä. Mutta mä käytän käsille ja vartalolle usein lisäkosteutta antamaan myös yhtä toista Nivean rasvaa, eli Nourishing Milk:iä (rich body lotion). Se on juuri semmosta vähän paksumpaa, niin tuntuu, että se antaa just sitä tehokosteutusta mitä joskus tarvii. Laitan sitä usein yöksi käsiin ja sääret rasvaan sillä aina sheivauksen jälkeen. =) 


Vartalon pesuun käytän milloin mitäkin, just nyt suihkusta löytyy kolmea erilaista suihkugeeliä. Käytän niitä ihan täysin ristiin rastiin, valitsen aina fiiliksen mukaan, että millä pesen millonkin. =) Tuosta sinisestä Palmoliven aineesta mainitsen, että sehän sisältää kanssa semmosia kuorivia rakeita, ja mun mielestä siitä jää vahvimmin iholle se tuoksu. Noi kaksi muuta on ehkä vähän semmosia hellävaraisempia tai miedompia. =)

Eiköhän siinä tullu jo enimmät. =) Oletteko te kokeilleet mitään näitä tuotteita? Olisi kiva kuulla mitä mieltä olette niistä. Tai mitkä on teidän luottotuotteita ihonhoidossa?? =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti