keskiviikko 17. toukokuuta 2017

Meikkisiveltimien putsaus ja Marseille-saippua.

Moikkelis koikkelis kaikki lukijat! =)

Mä tuossa yksi päivä naamaa laittaessa katsoin, että mun Beauty Blender ja jotkut siveltimet kaipaa kipeästi putsausta. Ei se eyelinerin levittäminenkään onnistu semmoisella siveltimellä mikä on aivan kuivunu kasaan ja täynnä sitä kuivunutta tuotetta. :p No mä ajattelin, että kirjoittelen teille siitä samalla juttua. Mitään kauhean erikoista tai uutta tietoa tässä ei varmaankaan tule esille, mutta kunhan kerron miten mä hoidan homman. =)
Katsokaa nyt kuinka täynnä aineita toi ennen niin valkoinen meikkisieni on. Yäk! :p Siinä on meikkivoidetta, peitevoidetta, contour stickiä ja jopa puuteria (koska kaikkia noita saatan sillä levittää naamaan). Ja tietysti myös likaa ja rasvaa naamasta, vaikka putsatulle iholle aina meikin levitänkin. =) Tuosta Beauty Blenderistä sen verran, että sen ostin muistaakseni Emotionista ja hinta oli jotain... 6,90€? Näin mä muistelen. Ja yksi iiiso plussa miksi tuohon päädyin, edullisen hinnan lisäksi, oli se kun myyjä kertoi että sitä voi käyttää kuivana tai märkänä. Varmaan kaikkia niitä voi käyttää siten, mutta tuohon asti olin aina kuullut sitä, että tuommoista pitäisi käyttää märkänä. =) Ja suoraan sanottuna mä olen aina inhonnut sitä prosessia kun olet istunut pöydän ääreen meikkaamaan ja muistat, että ai niin... tämä piti kastella, ja sitten lähdet läträämään vedellä. :p No, anyway.. Mä siis enimmäkseen käytän tuota meikkisientä kuivana, ja mun mielestä saan sillä jopa paremman tuloksen aikaiseksi verrattuna siihen jos olen kastellut sen. Ja sillä on helpompi levittää tuote, kun kuivana on vähän "jämäkämpi".

No mutta niin... se pesu. =) Siihen hommaan mä käytän Marseille-saippuaa. Onhan niitä tietynlaisia pesuaineita purkissa myynnissä kaikissa kosmetiikkakaupoissa ym., mutta tuohon päädyin ihan siksi, kun Marseille-saippua on niin monikäyttöistä. En ala tässä sen paremmin erittelemään käyttömahdollisuuksia, jokainen löytää helposti vinkkejä Googlaamalla, ja koska mulla ei ole kokemusta vielä hirveästi muusta kuin tuosta siveltimien pesusta. :p Oman Marseille-saippuan ostin Jumbon Emotionista. Tuo pala on aika hervottoman iso, eli siitä riittää piiiiitkäksi aikaa, ja maksoi vain 2,70€. =) Hyvä diili. Pidän sitä ihan vaan kirkkaassa pakasterasiassa, kun sattui sopivan kokoinen olemaan kaapissa. Silloin kun siihen siveltimiä hieroo niin ei haittaa jos vähän vettä valuu, kun se pysyy siellä rasian sisällä eikä mene pöydälle, ja kun laittaa takaisin jemmaan niin kansi vaan päälle ja sillä selvä. :p
Ensimmäisenä kastelen siveltimen. Sen jälkeen ihan rohkeasti vaan pyörittelen sitä tuossa palasaippuan pinnalla. Aina välillä huuhtelen veden alla sitä likaista pesuainetta pois ja hieron vähän lisää saippuaan.
Tuota samaa hommaa jatkan sen aikaa, mitä tarvitsee ja lopuksi puristelen enimmät vedet paperilla pois ja jätän siveltimet paperin päälle kuivumaan. Meikkisienen kanssa prosessi on aika lailla sama.. Ensin kastelen sen ja puristelen veden alla, jotta kostuu kunnolla sisältäkin. Sitten hieron sitä kevyesti saippuaan, välillä kastelen lisää hanan alla, ja puristelen sitä sekä siinä vaiheessa kun haluan saippuan sinne kunnolla sisälle, että huuhteluvaiheessakin. =) Meikkisienen kanssa kestää vähän kauemmin tuo homma, kun sitä pitää aika monesti hieroa saippuaan ja huuhdella. Tosi hyvää käsitreeniä se kyllä on. :p

Ja.... Tadaa!! Puhdasta tuli! =D Vähän mietitytti tuo eyeliner-sivellin, kun se on vedenkestävää, että tehoaako... Mutta siitäkin tuli putipuhdas. =)
Vertailun vuoksi vielä kuva likaisista. =)
Siinä se. =) Mä mietin muuten yksi päivä sitäkin, kuinka tottunut on nykyään tuohon siveltimien ja Beauty Blenderin käyttöön.. Koska kerran halusin laittaa todella nopeeta naaman johonkin kuntoon, ja tein sen tempun, että ruikkasin meikkivoidetta kädelle, jotenkin vaistomaisesti. Taputtelin sitä sormien päillä sitten naamaan ja levitin sen käsillä. =) Silloin joskus nuorempana kun meikkailin, levitin todella usein meikkivoiteen sormilla, mutta nyt se on jotenkin unohtunut jo täysin. Ja se on niin paljon nopeampaa kuin muilla jutuilla levittely. Lopputulos ei välttämättä ole yhtä hyvä, mutta riittävä, varsinkin jos on kyse jostain kauppareissusta tms. =) Täytyykin alkaa tekemään taas sitä kiireisten lähtöjen aikaan. :p

Menen jatkamaan hommia. Tällä viikolla on jänniä juttuja/menoja, ja taas reissaamistakin tiedossa. Niin ja lätkää tietysti, pitäkää peukkuja Leijonille. =D Kivaa loppuviikkoa ja nähdään taas! 💗💗💗

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti